Elektromobil pro využití ve volném časeElektromobil pro využití ve volném čase
A Foundation Supporting High-tech R&D, Innovations and Technical Education in the Czech Republic

We Move Things Forward ...

  • Projekt je realizován na ZČU
  • Velikost podpory je 100.000,- Kč
  • Délka projektu činí 3 měsíce

Elektromobil pro využití ve volném čase

Řešitelé: Doc. Ing. Josef Formánek, Ph.D., Ing. Vladimír Friml, Ing. Petr Kleisner, Ing. Jan Kutlwašer, Ing. Michal Návara, Petr Krieglstein, Ing. Petr Daněk, Ing. Josef Sklenička

 

Náplní projektu je realizovat elektromobil v retro stylu s karoserií roadster, který splní legislativní požadavky, které jsou definovány platnou legislativou EHK/OSN a EHS/ES pro provoz na pozemních komunikací pro kusově a malosériově vyráběná vozidla. Tento elektromobil se zúčastnil Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně 2010, kde byl nominován na ocenění Zlatou medailí a soutěže electricmotion.cz, která byla pořádána občanským sdružením Future Age o.s., kde se stal jedním ze dvou vítězných vozidel uvedené soutěže. Uvedený elektromobil byl realizován během 150 dnů.

 

Elektromobil EHR10 je společným dílem ZČU v Plzni, Fakulty strojní, Katedry konstruování strojů a plzeňské firmy Auto projekt centrum s.r.o.. Na uvedeném elektromobilu byla implementována nová konstrukční filosofie „electric vehicle first“, která se ukazuje jako správným konstrukčním směrem pro vývoj a výrobu elektromobilů.  Tato filosofie zahrnuje nejen použití nových konstrukčních materiálů, ale především optimalizaci podvozku z hlediska jízdních odporů a optimalizaci energetické náročnosti celého vozidla.

 

Během verifikace parametrů elektromobilu byly natestovány následující parametry: dojezd 250 km v kombinovaném provozu při dodržení rychlostních omezení 50/90/130 km/h, maximální rychlost je elektronicky omezena na 110 km/h.

 

Do budoucna se připravuje provedení elektromobilu se snímatelnou pevnou střechou a vybavení elektromobilu komfortními systémy v energeticky šetrném provedení.  Dalším cílem je splnění všech legislativních podmínek pro provoz na pozemních komunikacích a to tak, aby mohla být zahájena kusová či malosériová výroba. Cílem autorů je také dosáhnout dojezdu 300 km a maximální rychlosti 150 km/h.